„Sosem készítenék homoszexuális családról szóló reklámot” – nyilatkozta a Barilla olasz tésztagyártó cég elnöke, a La Zanzar olasz rádiónak adott interjúban. Majd később hozzátette: „ha ez a melegeknek nem tetszik, egyenek másfajta tésztát.” Már csak az a kérdés, sejtette-e Guido Barilla, hogy válaszával milyen futótüzet szabadít rá az egyébként is forróvérű olasz közéletre.
Guido Barilla – kapott hideget és meleget is
A cég elnöke a balszerencsés rádióinterjújában azt mondta: „A cégünk számára a szent család eszméje továbbra is alapvető értéknek számít.” Hozzátette: „Mindenkinek joga van azt tenni, amit akar, ha azzal nem zavarja a környezetét”. Ez nem vonatkozik azonban szerinte az egynemű párok örökbefogadási jogára: “Nem fogadom el a meleg családok örökbefogadását, mert olyan személy érintett, aki még nem tud dönteni” – mondta. Az ominózus eset óta már kétszer is bocsánatot kért korábban elhangzott kijelentései miatt és ígéretet tett, hogy a közeljövőben találkozni fog olyan csoportokkal, amelyek a „legjobban reprezentálják a család változását beleértve azokat is, akiket megsértett”.
Kiknek szóljon a reklám?
A homoszexuális jogvédő szervezetek, olasz politikusok azonnal heves tiltakozásba kezdtek és bojkottot hirdettek a világszerte ismert, negyedik generációs olasz cégcsoport ellen. A tiltakozás egésze az olasz parlamentig masírozott, ahol több parlamenti képviselő is csatlakozott az addigra nyugatfelé is kacsingató bojkotthoz.
Kuszálódnak az események
Nehéz megmondani miként fognak végződni az elmúlt hetek eseményei, de még ha ekkora felháborodás is keltett a hír, alig ha fog pont emiatt csődbe menni a Barilla, arra viszont kiváló példa, hogy az idő múlásával hiába liberalizálódik társadalmunk, még mindig “finoman” kell kezelni ezt a témát.
Nehéz álláspontot foglalni az ügy apropóján, de ha egy pillanatra elrugaszkodunk a tényektől, megláthatjuk, hogy itt többről van szó, mint puszta homofóbia. Elvégre is, feltehetően a magas publikum megkaparintásért cserébe, egy olyan ismert üzletembert kérdeztek meg, akinek elvei egy egész vállalat politikájában nyilvánul meg, egy olyan témáról, ami köztudottan megosztja az egész világot. Véleményem szerint amit az elmúlt napokban láthattunk, nem más mint egy sokat vitatott kérdés kiterjesztése egy újabb vitafórumra, és azzal hogy botrányok és sárdobálás mellett újabb és újabb szereplőket vonnak be, még nem hozza közelebb a rég várt megoldást.
Azóta már vettem legalább 5 csomag Barilla-tésztát, pedig nem ez volt a kedvenc márkám az utóbbi időkben.
Egyszerre elképesztő és röhejes ez a boszorkányüldözés. Tragikomikus.
Ez az ember a világon senkire nem mondott semmi dehonesztálót, csak kiállt a saját (mellesleg többségi és sok évezredes) világlátása mellett. A hibát valójában másnap követte el, amikor megtört a váratlan támadások súlya alatt és nyilvánosan bocsánatot kért. Ezt viszont meg tudom érteni, mert láttam, hogy mi mocskot kapott az olasz és angol nyelvű internetes felületeken rövid idő alatt.
A rivális tésztagyárak is beszálltak persze, a homo-lobby meg bojkottot hirdetett a Barilla-tésztára.
Engem viszont ezzel most hosszú időre Barilla-fogyasztóvá tettek.
@Palma di Cesnola:
Sutba a tudatos vásárlással.
Éljenek a könnyen manipulálható zombik.
mission accomplished.
Next please
Nem ertem miert kert bocsanatot, ez a velemenye es kesz! Mar ez is bun ha ki mondjuk amit gondolunk? Mert ha igen akkor nem a homofobia a legveszelyesebb a jovonkre! A bojkottot sem ertem, egy vallalat szabadon valaszt piacot!
Szoval innen is sok siker a barillanak a jovoben! Es remelem meg marad ezz irany 🙂
A nyilvános megszégyenítéstől való félelemre alapoznak. Agresszív és manipulatív.